Het doel van het Platform Fiets+Voetbruggen is het vergroten van de technische en architectonische kwaliteit van dit type bruggen.

Bruggenstichting Young (BY) is opgericht door en voor studenten en young professionals met als doel je netwerk en kennis te vergroten.

Bruggenbouwers ontmoeten bruggenbouwers.
Lees verder op de pagina BBOBB
onder "over ons"

In het Haagse Bos klimmen de eekhoorns niet alleen in bomen, maar tegenwoordig ook in een brug. Een brug van Haasnoot Bruggen. Den Haag draagt de natuur in de stad een warm hart toe. Daarom wilden ze eekhoorns en boommarters meer ruimte geven. Maar het Haagse Bos wordt omringd door drukke wegen. Om de dieren een veilige oversteek van en naar Clingendael en Meijendel te bieden, ontwierp Ingenieursbureau Den Haag (IbDH) een bijzondere brug; de Faunapassage. Haasnoot Bruggen heeft in opdracht van gemeente Den Haag het staalwerk in huis vervaardigd. En uiteraard de coördinatie, het transport, de fundering en plaatsing van deze brug verzorgd. Het gaat om een brug van slechts 60 cm breed maar wel 55 meter lang.

dec 05 01 dec 05 02

dec 05 03 dec 05 04