sep 08 01

Om Weideveld met Broekvelden en de rest van het dorp Bodegraven te verbinden, komt er een viaduct voor fietsers en voetgangers. Het viaduct komt over de onderdoorgang en loopt parallel aan het spoor. Het viaduct krijgt de vorm die lijkt op de omtrek van een archetypisch huis. Aan beide zijden komen houten portalen. Tussen de portalen en het betonnen brugdek wordt rvs-gaas gespannen voor de veiligheid en tegen vandalisme.
Het viaduct heeft een transparante uitstraling, maar is tegelijkertijd een landmark dat al van verre te herkennen is.
Om dit effect te versterken, krijgt het viaduct geïntegreerde led-verlichting dat op gelijke hoogte wordt aangebracht met de lichtpunten van het fietspad, waarvan het viaduct deel uitmaakt. Tevens wordt de onderdoorgang vanuit de onderkant van het brugdek verlicht.
Het viaduct wordt in het najaar van 2013 gerealiseerd.

sep 08 02

Ontwerp : ipv Delft