aanmeldenBruggendag

Techniek: YouFacilitate
Tijd: 13.30 uur tot 16.45 uur
Toegangsprijs: Gratis

Constructeurs krijgen bij deelname aan de middag 2 kennispunten voor het Constructeursregister

uitnodiging mini

uitnodiging21

13.30 uur | Inloop, opstarten van de sessie
briefing door Pepijn Nicolas van YouFacilitate.

13.40 uur | Platform Bruggen
Host: Fred Westenberg, voorzitter Bruggenstichting
Opening Bruggendag 2021: naast enkele recente ontwikkelingen willen we vooral stilstaan bij het Platform Bruggen dat de Bruggenstichting heeft opgericht samen met het CROW en een groot aantal andere organisaties. Dit initiatief wordt ondersteund door de Bouwagenda. De lancering van het Platform Bruggen zal plaatsvinden met medewerking van de voorzitter van de Bouwagenda, de heer Bernard Wientjes.

afb 03

14.00 uur | Bruggen in internationaal perspectief
Host: Joris Smits / TU Delft – Ney & Partners NL
Een boeiend lezingenprogramma, waarin een viertal internationaal gerenommeerde sprekers onder leiding van Joris Smits presentaties verzorgen over wat wij kunnen leren van hun ervaringen, zowel in Nederland als in de rest van de wereld. Wat valt hun op als je onze bruggenbouw cultuur vergelijkt met die van andere landen?
Sprekers zullen zijn:
• Laurant Ney / Ney & Partners – Brussel
• Laura Langridge / Knight Architects – High Wycombe GB
• Richard Hornby / Arup – Londen
• Edo Vonk / VSL – Bern, Singapore

afb 04

15.45 uur | Lancering ‘Nationale Bruggenbank’ en ‘Handreiking Hergebruik Bruggen’
Barbara van Offenbeek-Kuipers / RWS
Hergebruik van Bruggen is één van de manieren om invulling te geven aan de brede maatschappelijke ambitie om circulair en klimaatneutraal te gaan werken. Daarom lanceren diverse overheden op de Bruggendag 2021 de Nationale Bruggenbank die onder beheer komt van de Nederlandse Bruggenstichting. Gelijktijdig presenteren zij de Handreiking Hergebruik Bruggen samengesteld op basis van kennis en ervaringen van deskundigen. De Nationale Bruggenbank en de Handleiding Hergebruik Bruggen zijn vanaf 11 Maart 2021 voor iedereen in de sector toegankelijk. De nadere invulling van dit programma onderdeel volgt later.

afb 01 afb 02

16.15 uur | Afsluiting Bruggendag 2021
YouFacilitate organiseert een digitale ‘borrel’ om onderling na te praten over deze dag.

16.45 uur | Einde van de bijeenkomst.