Het doel van het Platform Fiets+Voetbruggen is het vergroten van de technische en architectonische kwaliteit van dit type bruggen.

Bruggenstichting Young (BY) is opgericht door en voor studenten en young professionals met als doel je netwerk en kennis te vergroten.

Verbinden, bestaande kennis verspreiden, nieuwe kennis ontwikkelen.
Voor eenieder die betrokken is bij de vervangings-, renovatie- en verduurzamingsopgaaf van de Nederlandse Bruggen.

Symposium 2020

Introductie

Het Symposium Fiets- en Voetbruggen op donderdag 12 november ging dit jaar online. Bijna tweehonderd beheerders, aannemers, ontwerpers en andere geïnteresseerden deden mee. Het symposium werd georganiseerd door het platform Fiets- en Voetbruggen namens de Nederlandse Bruggenstichting en Platform WOW.

Over dit evenement

In zes presentaties gingen we van dempingssystemen naar de juiste hoogte van brugleuningen tot een spiraalbrug in Leuven. Van daaruit ontdekte je hoe een slanke betonnen brug tot stand komt, de voordelen van Roestvaststaal, en ook niet onbelangrijk, hoe gaan we om met onze historische kunstwerken?

Kijk deze enerverende bijeenkomst en de slides van de sprekers hieronder terug.

Slides

Jan Linzenviaduct