In de West-Indiase staat Gujarat is een hangbrug ingestort. Honderden mensen die zich op de brug bevonden, zijn in het rivierwater terechtgekomen. Zeker 130 mensen hebben het ongeluk niet overleefd. Op het moment van instorten waren er minstens 400 mensen op de kabelbrug boven de Machchhu-rivier in de plaats Morbi. Een onbekend aantal mensen is zwaargewond, meldt persbureau Reuters. Onder de slachtoffers zijn ook kinderen, die op dit moment schoolvakantie hebben, vanwege het lichtjesfeest Divali.

Een aantal mensen lukte het om naar de oever van de rivier te zwemmen.
De historische brug van 230 meter lang werd gebouwd tijdens de Britse overheersing in de negentiende eeuw. De brug was zes maanden gesloten voor renovatie en werd pas een week geleden weer in gebruik genomen. Naar de oorzaak van de instorting wordt nog gegist. Mogelijk bezweek de constructie onder het gewicht van de vele voetgangers.
Hoewel de brug ook bij toeristen bekend is, bevonden zich er op het moment van instorten vooral mensen uit de buurt. Met name in het weekend en in de vakanties is de omgeving van de brug een geliefde picknickplek, schrijven lokale media.