De Nederlandse Bruggenstichting (kortweg Bruggenstichting) respecteert ieders privacy. Persoonlijke informatie die je via deze website met ons deelt, behandelen we vertrouwelijk. En bij de verwerking van persoonsgegevens houden we ons aan alle toepasselijke wet- en regelgeving, waaronder de AVG (Algemene Verordening Gegevensbescherming). Het delen van persoonsgegevens met de Bruggenstichting is niet verplicht. Het grootste deel van de informatie op de website van de Bruggenstichting is te lezen zonder dat je persoonsgegevens met ons deelt. Voor het gebruikmaken van een aantal diensten van de Bruggenstichting is het invoeren van je persoonsgegevens echter noodzakelijk.

Soorten gegevens

Bij het aanmelden als begunstiger van de Bruggenstichting vragen we de volgende gegevens:

• De naam van het bedrijf of de organisatie waarvoor je werkt. Ben je particulier, dan hoef je dit uiteraard niet in te vullen.
  • De naam van jou als contactpersoon van het bewuste bedrijf of organisatie. Ben je particulier, dan je eigen naam.
  • Je e-mailadres en andere contactgegevens, zodat we zowel jaarlijks de factuur als ook het blad Bruggen (deze laatste 4x per jaar) naar jou of via jou naar het bedrijf of organisatie waarvoor jij werkt, toe kunnen sturen. Daarnaast ontvang je via je e-mailadres onder andere uitnodigingen tot het bijwonen van door de Bruggenstichting georganiseerde evenementen.

De Bruggenstichting slaat alle persoonsgegevens op in een database en bewaart deze zolang je een begunstiger van ons bent. Wanneer je je geen begunstiger meer wilt zijn, versturen we direct geen e-mailings meer aan je, tenzij jij expliciet hiervoor toestemming aan ons geeft om dit laatste wel te blijven doen.  Om de 18 maanden schonen we ons bestand op en worden jouw gegevens definitief verwijderd, met uitzondering van je e-mailadres, indien je hiervoor toestemming hebt gegeven.

Bij het aanmelden voor evenementen (bijeenkomsten, symposia en activiteiten) van de Bruggenstichting vragen we je naar:

• Je e-mailadres en andere contactgegevens, zodat we de factuur naar jou of naar het bedrijf of organisatie waarvoor jij werkt, toe kunnen sturen. Daarnaast ontvang je via je e-mailadres uitnodigingen tot het bijwonen van door de Bruggenstichting georganiseerde evenementen.
  • Je relatie tot de Bruggenstichting in verband met het bepalen van de van toepassing zijn entreeprijs.

Bij het aanschaffen van boeken, zowel analoog als digitaal in onze webshop, hebben we de volgende gegevens van je nodig:

• Je e-mailadres en andere contactgegevens, zodat we zowel de factuur alsook de bestelling naar jou of via jou naar het bedrijf of organisatie waarvoor jij werkt, toe kunnen sturen. Daarnaast ontvang je via je e-mailadres uitnodigingen tot het bijwonen van door de Bruggenstichting georganiseerde evenementen.

Aan- of afmeldingen van het begunstigerschap en evenementen alsook meldingen voor het aankopen van boeken komen terecht in onze centrale mailbox (Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.). Dit geldt ook voor vragen en suggesties met betrekking tot de Bruggenstichting. Alle e-mails bewaren wij maximaal 3 maanden, tenzij het voor een goede afhandeling nodig is deze langer te bewaren. In dat geval wordt de e-mail pas verwijderd, zodra deze geen praktische waarde meer heeft.

De Bruggenstichting verstrekt zonder toestemming geen persoonsgegevens aan derden. Een uitzondering hierop zijn de adresgegevens, die wij doorgeven voor het verwerken en verzenden van het blad Bruggen bij de drukkerij.

Webshop

Wij bewaren alle gegevens van gedane bestellingen in onze webshop gedurende een periode van 7 jaar om aan de vereisten van de Belastingdienst te voldoen. Dit is een wettelijke verplichting, waaraan wij niets kunnen doen.

E-mailings

Wanneer wij een evenement houden, versturen wij per e-mail een uitnodiging in de vorm van een nieuwsbrief aan potentiele belangstellenden. Dit gebeurt minimaal driemaal per jaar. Wil je van ons geen e-mailings (meer) ontvangen, kan je je afmelden op de afmeldlink onderaan de nieuwsbrief.

Inzage, correctie en recht van verzet

Als je wilt kun je ons altijd vragen welke gegevens we van je opgeslagen hebben. Stuur hiervoor een e-mail naar ons algemene e-mailadres:  Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. Wanneer het door de Bruggenstichting verstrekte overzicht onjuistheden bevat, gebruik dan ditzelfde e-mailadres om je gegevens te wijzigen of te laten verwijderen.

Wijzigingen aan het privacy statement

We behouden ons het recht voor dit privacy statement te wijzigen. Doen we dit, dan vertellen we dat natuurlijk op onze website.

Laatste update: 2 juni 2020